Mededelingen van het bestuur

Geplaatst: 15-08-2024

Partnership uit zich in nieuwe Samenwerkingsovereenkomst (SOK)

Op 29 juli 2024 is de nieuwe samenwerkingsovereenkomst getekend tussen Golfbaan Het Rijk van Nijmegen B.V. en Golfclub Het Rijk van Nijmegen. De overeenkomst gaat in op 1 januari 2025 voor een termijn van 5 jaar. De nieuwe overeenkomst vervangt daarmee de huidige samenwerkingsovereenkomst.

Luc Rohof, voorzitter golfclub: “Voor mij is het mooie van deze samenwerkingsovereenkomst dat ze geschoeid is op een duurzaam partnership tussen de Golfbaan en de Golfclub. Er was veel bereidheid over en weer om tot goede afspraken te komen.”

Hans Blaauw, algemeen directeur Het Rijk Golfbanen: “Het was fijn om met elkaar aan tafel te zitten. En het voelt voor mij ook goed om iets moois na te laten nu ik met pensioen ga. Veel zaken zijn geregeld. Het is een toegankelijk document geworden. Met over en weer goede afspraken. Uiteraard juridisch gecheckt en kloppend.”

Enkele aspecten uit de Samenwerkingsovereenkomst zijn:

• De overeenkomst is geschoeid is op een duurzaam partnership vanuit de visie dat Golfbaan en Golfclub gemeenschappelijke belangen hebben.
  • De Golfbaan en de Golfclub zullen op basis van hun beleidsplannen gezamenlijke doelstellingen formuleren.
  • De verdeling van de baancapaciteit is nu formeel vastgelegd.
  • De kosten voor gebruik van faciliteiten (Eagle/Vide) door de Golfclub zijn voor een periode van 5 jaar gefixeerd.
  • Bijdrage van Het Rijk aan het Matching Fund stijgt met 25%.
  • De Golfbaan en de Golfclub hebben beide de intentie deze Samenwerkingsovereenkomst in 2030 met opnieuw 5 jaar te verlengen.

Foto ondertekening: vlnr: Eric Alkemade, vice voorzitter Golfclub Het Rijk van Nijmegen; Hans Blaauw, algemeen directeur Het Rijk Golfbanen; Luc Rohof, voorzitter Golfclub Het Rijk van Nijmegen

Nadere besluitvorming over reservering voor groepen

Tijdens de ALV van 21 maart 2024 is de evaluatie besproken van een regeling voor het reserveren van groepen. Het bestuur heeft toen besloten om die regeling tijdelijk on-hold te zetten om met de groepen in gesprek te gaan. Doel daarvan was om te kijken waar de groepen bij het wekelijkse boeken van hun starttijden eventueel nog tegenaan zouden kunnen lopen.

Mede op basis van dat overleg heeft door het Bestuur nadere besluitvorming plaatsgevonden.
Door op bijgaande link te klikken kunt u het betreffende document lezen.

Jeugdapp gaat stoppen

Sinds enige jaren draait er speciaal voor de jeugd een zogenaamde jeugdapp. Inmiddels is het platform waar de app op draait oud en moet er worden geïnvesteerd in een nieuw platform. Alvorens de investering te doen is er een onderzoek geweest naar het nut en het gebruik van de jeugd-app. Hieruit kwam naar voren dat de app weinig gebruikt wordt en onvoldoende actueel is. Daarom heeft het bestuur besloten niet meer te investeren in een nieuw platform voor de app. De algemene communicatie wordt gevolgd via de reguliere kanalen zoals de website van de Golfclub en Egolf4U. Onderlinge communicatie gaat via de gebruikelijke kanalen zoals WhatsApp e.a.

Ontsluiting archief

In het kader van 40 jaar Golfclub Rijk van Nijmegen digitaliseert de archiefgroep op verzoek van het bestuur de informatie van de oprichtings- en beginjaren van de Golfclub. De archiefgroep wordt  gevormd door Marjo van Buchem en Maarten Strijbosch onder voorzitterschap van Eric Alkemade. Inmiddels zijn alle beschikbare papieren Golfposten gedigitaliseerd en werkt men hard aan de verwerking van de overige informatie. Het uiteindelijke doel is om het archief ter inzage beschikbaar te stellen voor de  leden van de club.

NGF reglementen geactualiseerd

De NGF heeft de statuten en een aantal reglementen geactualiseerd en uitgebracht. Dit document bevat rechten en verplichtingen voor zowel clubs als golfers. Anders dan bij de meeste andere sportbonden het geval is, zijn golfers geen lid van de NGF. Zij zijn lid van, of op andere wijze aangesloten bij Clubs. In verband hiermee zijn de Clubs krachtens de NGF statuten verplicht er voor zorg te dragen dat hun golfers te allen tijde ook zijn gebonden aan de reglementen van de NGF. Het volledige document kun je vinden op de website van de golfclub onder clubinfo/statuten en belangrijke documenten.