Werkzaamheden aan de baan van 28 oktober tot 20 december

Geplaatst: 04-10-2024

Met ingang van  21 oktober 2024 tot medio maart 2025 zal het toilet op Nijmeegse Baan hole 8 gesloten zijn, dit is iets eerder dan voorgaande jaren.

De reden van de eerdere sluiting is dat er grote werkzaamheden aan het beregeningssysteem gaan plaatsvinden. Deze werkzaamheden starten 28 oktober en zullen tot 20 december duren.

Om deze werkzaamheden te kunnen verrichten dient het gehele beregeningssysteem leeg en ontlucht te zijn, het legen en ontluchten van het beregeningssysteem duurt ongeveer 1 week.

In 2023 is de upgrade aan het beregeningssysteem van de Nijmeegse Baan gedaan, nu wordt de upgrade aan de Groesbeekse Baan Noord, Oost en Zuid 1 en 2 gedaan. Het betreft het vervangen van sprinklers en de decoders die de aansturing van het beregeningssysteem verzorgen. Deze bieden betere bescherming van de elektronische apparatuur bij blikseminslagen, waardoor er minder schade aan de apparatuur wordt veroorzaakt.

De werkzaamheden vinden plaats gedurende werkdagen op de verenigingsbaan, hierdoor is het mogelijk dat er 1 of 2 holes niet bespeelbaar zijn. Gedurende de periode van 8 november 2024 t/m medio maart 2025 wordt de 18 holes lus-combinatie als de Nijmeegse Baan verenigingsbaan is:

- Nijmeegse Baan 10-18 met doorloop op Nijmeegse Baan 1-9,
- Nijmeegse Baan 1-9 met doorloop op lus Groesbeekse Baan,
- lus Groesbeekse Baan met doorloop op Nijmeegse Baan 10-18 zijn

Hiervoor is gekozen zodat men na 9 holes langs een open toilet (startershuis) komt.

De verenigingswedstrijden (tee-sluiting) zullen bij gebruik van de Nijmeegse Baan in deze periode starten van hole 10.
Op de Rijkbaan (18 holes) blijft het gewoon mogelijk om zowel op hole 1 als op hole 10 te starten.

Adri van Rooy
caddymaster